Prawa mniejszości
W oparciu o wyniki przeprowadzonej przez Statkraft w 2020 roku oceny należytej staranności w zakresie praw człowieka, wspieranie i przestrzeganie praw mniejszości stanowi obszar o szczególnym znaczeniu, na którym będziemy koncentrować się także w przyszłości.
Dążymy do tworzenia środowiska pracy, które charakteryzuje się równością, różnorodnością i szacunkiem dla wszystkich, a szczególnie dla osób historycznie marginalizowanych, niedostatecznie reprezentowanych lub wykluczonych.
Tworzenie szans i eliminowanie barier
Podejmujemy aktywne działania na rzecz eliminacji barier i tworzenia możliwości zarówno w miejscu pracy, jak i w naszym łańcuchu dostaw oraz w społecznościach, w których działamy. Naszym priorytetem jest ochrona tożsamości kulturowej, religijnej, językowej i etnicznej osób, na które wpływ mają nasze działania. Rozumiemy, jak dużą wartość dla sukcesu naszej firmy ma różnorodność kompetencji i doświadczeń, dlatego promujemy inkluzywność poprzez globalne polityki oparte na najlepszych praktykach w zakresie praw pracowniczych.
Nasze podejście obejmuje strategie dostosowane do lokalnych uwarunkowań oraz inicjatywy wewnętrzne mające na celu przeciwdziałanie dyskryminacji i wspieranie równych szans. Zajmujemy się takimi kwestiami jak płeć, rasa, niepełnosprawność czy różnorodność poznawcza (neurodiversity).
Ochrona Praw Ludności Rdzennej
W obszarach, gdzie Statkraft prowadzi swoją działalność, priorytetem jest poszanowanie praw ludności rdzennej i plemiennej. Naszym celem jest zarządzanie potencjalnymi wpływami poprzez skuteczną i znaczącą współpracę z lokalnymi grupami.
W przypadku projektów, które mogą wpływać na społeczności wrażliwe, przeprowadzamy dokładne oceny zgodnie z naszymi zobowiązaniami oraz obowiązującymi przepisami prawa. Uwzględniamy m.in. znaczenie kulturowe i religijne danych terenów, kwestie własności ziemi oraz potencjalne konflikty, a wszystkie decyzje podejmowane są w konsultacji z lokalnymi społecznościami.
Dokładamy wszelkich starań, aby zarządzać potencjalnym wpływem już we wczesnych etapach projektów, co pozwala na odpowiednie przygotowanie zasobów i czasu na rozwiązanie pojawiających się wyzwań. Budowanie relacji opartych na zaufaniu umożliwia wypracowanie rozwiązań, które są akceptowalne dla wszystkich stron.
Zobowiązujemy się do ciągłego doskonalenia swoich działań, korzystając z doświadczeń zdobytych podczas realizacji wcześniejszych projektów.