Systemy zarządzania prawami człowieka
Prawa człowieka są integralną częścią naszych polityk i praktyk biznesowych. Firma podejmuje starania, aby w pełni zintegrować te zasady z codzienną działalnością, wprowadzając odpowiednie mechanizmy i procesy wspierające ich przestrzeganie.
Rozumiemy, że globalne przedsiębiorstwa stoją w obliczu dylematów związanych ze zrównoważonym rozwojem, w szczególności z prawami człowieka. Nasze podejście do zarządzania ryzykiem koncentruje się na identyfikowaniu i minimalizowaniu potencjalnych negatywnych skutków, a także na równoważeniu potrzeb społecznych z działalnością firmy.
Ogólny system zarządzania, „The Statkraft Way”, odzwierciedla to w jaki sposób zrównoważony rozwój jest zintegrowany z naszymi procesami biznesowymi i operacyjnymi. Regularnie przeglądamy i aktualizujemy nasze polityki oraz inne dokumenty regulacyjne, aby odpowiadały one na zmieniające się wymagania prawne i społeczne.
Nasze zobowiązanie
Nasze zobowiązania względem praw człowieka zawarte są w Oświadczeniu Zarządu Statkraft. Działamy systematycznie, aby integrować kwestie praw człowieka z kluczowymi procesami, w tym zaopatrzeniem, fuzjami i przejęciami, zarządzaniem zasobami ludzkimi, inwestycjami kapitałowymi oraz projektami rozwoju.
Pobierz nasze Oświadczenie o zaangażowaniu kierownictwa korporacyjnego tutaj.
Mechanizmy zgłaszania problemów
Nieustannie dążymy do
tworzenia skutecznych i transparentnych mechanizmów zgłaszania problemów w ramach naszych projektów. Procesy te są wdrażane dla przejrzystości i odpowiedzialności we wszystkich fazach działalności.
Obawy i skargi są rozpatrywane w sposób sprawiedliwy, przejrzysty, obiektywny i konstruktywny. Wszystkie zgłoszenia traktowane są jako poufne.
Whistleblowing
Oferujemy także niezależnie zarządzany mechanizm, który umożliwia osobom zaangażowanym w naszą działalność lub jej odbiorcom anonimowe zgłaszanie obaw. Mogę one dotyczyć podejrzeń nielegalnych działań lub naruszeń Kodeksu Etyki Statkraft.